Friday 9 September 2011

Håriga Dilemman

Som gravid tappade jag inget hår alls. När Jacob föddes hade jag ett tjockt volymöst hårsvall, något som jag noterade men inte direkt kunde uppskatta. Håret var för det mesta i en trasslig toffs och med tanke på hur resten av mig såg ut undvek jag speglar. Fyra månader senare tappade jag allt. När jag tvättade håret blev händerna helt trassliga och jag var tvungen att rensa avloppet i duschen varje vecka. Det var hemskt! Men fy vad det såg ut sen efter jul när håret växte tillbaka och jag hade en 1cm snagg under det långa håret. Nu har jag istället en typ halv decimeter utväxt som hänger i vägen. På tisdag ska jag klippa mig. Ska jag tålmodigt vänta i två år tills det är lika långt som resten av håret eller lösa problemet och klippa lugg?

Bedrövligt, besvärligt, bara i vägen!

1 comment:

  1. Som lugginnehavare kan jag meddela att det kanske inte är mer än en kortsiktig lösning, då luggen har en tendens att snabbt växa och vara i vägen. Men du kan säkert klippa till den lite själv emellanåt och då går det ju bra. (Du kan ju alltid testa och se om du trivs i det.)

    Paketet kom igår. TACK så mycket!! Det var jättefint! kram!

    ReplyDelete