Friday 2 September 2011

Egoboost

Jag har skrotat vår gammla bil idag. Förra veckan hade jag absolut ingen aning om hur man bär sig åt för att få sin bil skrotad. Men jag Googlade och hittade en skrot, ringde bestämmde tid, mötte upp lastbilen som kom och hämtade den och snacka lite mer mekanikern. Körde iväg nu på eftermiddagen, åkte vilse, frågade om vägen, hittade skroten ute i någon by, utbytte pappersarbete med gubben och fick pengar.

Lisa skrev en gång på sin blogg att "Linnea kan allt", det kan jag verkligen inte. Men idag kan jag lite mer och jag är lite smygstolt över mig själv att jag tog tag i något som är så uppenbart utanför mitt vetande.

1 comment:

  1. Det är det som gör att du kan allt - du är inte rädd för att lära dig nytt! Och då måste man ju ibland erkänna att man inte kan allt. Det är beundransvärt.

    ReplyDelete