Wednesday 21 September 2011

Ett Samlarobjekt i Smyg

Jag är allt för att bejaka barnet inom mig (därav luggen?). Något som alla barn gör är att samla på grejer, någonstans går sen en cool samling över till nördig och vuxna som samlar på saker känns ofta lite obekvämt. När jag var liten samlade jag på en hel drös med grejer, så som:

  • Fina stenar (hade bara 5-6 stycken dock)
  • Små glas figurer och andra småpryttlar som stod i en hylla med massor små fack i.
  • Bokmärken
  • Brev och vykort - samlar fortfarande på allt jag får!
  • Servetter. Har två skolådor med udda servetter liggandes någonstans hemma hos mamma.
Det kan lätt gå lite för långt...
Som vuxen får jag samla lite i smyg. Under diskhon i en glasslåda ligger en samling med kinderägg figurer jag sparat de senaste året/åren. Jag har några regler som att jag inte sparar dubbletter och inget av de som måste byggas ihop till konstiga snurror, flygmojenger och sånt. Bara figurerna.
Det var när jag var gravid som jag fick ett sånt plötsligt sug för kinderägg igen och se dess har jag inte kunnat hålla mig. De är så barnsligt roliga!



Mina små figurer

No comments:

Post a Comment