Friday 16 September 2011

Det är Fredag!

Jag sitter och väntar på att Jacob ska blir tillräckligt trött för att sova middag en stund. Han vet, och jag vet att han är trött men han kämpar på in i det sista. På förmiddagen var vi på lekgruppen i stan. Jacob hade definitivt en bättre dag än igår med sina tänder och hade jätteroligt som vanligt. Hans kompis Damien är en tuff typ, slåss och bits, Jacob förstår ingenting. "Är det en lek? Men vad gör han mamma?", Wioleta får hålla ständigt koll, tydligen gör han så på dagis också. Jag är så glad att Jacob inte har några sådana tendenser, jag kan lugnt dricka mitt kaffe i goda ro, försäkrad om att Jacob inte skapar något trubbel. Givetvis håller jag koll men det är ok att kika på avstånd.

Så snart Jacob har sovit en stund åker vi till reptilaffären med en liten kaka, Andrews fru fyllde år igår. Sen åker vi vidare till leksaksaffären för vi är bjudna på födelsedagskalas i morgon!

Jacob gjorde en fin nyckelpiga på lekgruppen idag,
med bara lite hjälp från mamma.
Men han ritade och gjorde faktiskt flera prickar själv! 

No comments:

Post a Comment