Friday 2 September 2011

En Iguana på Rymmen

Jag skulle ju berätta om när vår iguana försvann. Att jag inte gjorde det när hon försvann var för att jag var rädd att det skulle avskräcka folk från att komma hit. Men vi hittde henne så nu är det ok!

Det var på dagen som vi skulle åka på vår lilla semester som jag var rätt stressad på morgonen när jag bytte hennes vatten och gav henne mat. Glaset är lite tjärvt och svårt att stänga så jag råkade lämna en glipa. När vi kom hem från vår semester var hon givetvis borta. Vi letade runt och var extra uppmärksamma i några dagar men antog att hon rymmt ut. Vi flyttade upp ormen i hennes stora vivarium och spontanköpte (fast vi fick dem gratis) två Bearded Dragons.

Över en månad senare höll jag och Jacob på att ställa tillbaka alla dvd'er som han hade rivit ner i vanlig ordning. Jag såg  något spretigt sticka fram från bakom bokhyllan, trodde först att det var en spindel men när jag tittade närmre såg jag ett huvud AAaaah!! Jag ryckte åt mig Jacob snabbt som attan, petade lite på henne med en pinne men hon verkade död. Rusade ändå upp och väckte Ed som inte tyckte det var värt att gå upp för en död iguana. Jag petade lite till på henne då RÖRDE HON SIG! Jag tvingade Ed att gå upp och han drog fram de stackars djuret. Alldeles stel, spinking och dammig var hon. En och en halv månad utan mat och vatten. Men tänk så många gånger Jacob varit där och rivit bland dvd'erna, det gör han ju nästan dagligen...

Efter den här upplevelsen är hon ännu hispigare
det är i stort sett omöjligt att plocka upp henne.

Det är ingen som har ett direkt namn
vi får ta en ordentlig presentation en annan dag.



No comments:

Post a Comment