Thursday 29 December 2011

Nyårslöfte

Det här inlägget kan bli lite rörigt.

Min kloka mor har ett citat på jobbet som säger att "om man gör som man alltid har gjort får man vad man alltid har fått". Visst blir allt så självklart när man ser det så. Jag tycker att jag stressar upp mig så för småsaker. Oroar mig för helt banala saker. Det blir mitt nyårslösfte att hitta ett lugn, ett sätt att koppla bort de som inte betyder något. Jag måste bryta mönstret och göra någonting annorlunda, kanske är det något mycket litet som krävs.

Istället för att sitta här och njuta av filmen på tv (Dorian Gray för övrigt, mycket bra) sitter jag och tänker på att det är läggdags, att det är fullt med disk i köket, att jag inte kommer komma i sängs för än sent, att jag kommer vara trött när jag vaknar, att jag kommer vakna upp till disken... Varför bry sig? Strunt samma. Filmen är bra. Disken kan vänta.

Hur gör man? Idag gick jag till stan för att shoppa lite på rean och det var hemskt. Så fullt med folk att det inte gick att vända med vagnen. Köade i 20 minuter till provrummen och ytterligare 15 till kassan. Efter ett par timmar var jag helt slut. Bortom stressad.

Hur o hur.

No comments:

Post a Comment