Sunday 20 November 2011

Utökning i familjen

Jag och Heather sitter och slappar i soffan (jag vet, hon kanske inte borde vara i soffan men hon är inte så stor. Dessutom är det enda stället hon kan komma ifrån Jacob lite grann!). Hon är verkligen väldens keligaste hund. Så fort man sätter sig i soffan kommer hon och gosar sig intill. Helst ska hon ligga med huvudet i knät på en och bli kliad.

Vi hämtade upp henne igår men hon har verkligen gjort sig som hemma snabbt. Med Jacob är hon jättesnäll och tålmodig. Han springer efter och ska ge henne hennes ben hela tiden eftersom jag var noga med att visa honom att benet var Heathers och då tycker han att han är jätteduktig som lyckats hitta det (efter att hon gömmt det) och ger tillbaka det med stor cermoni. Han hittade hundmaten och matade henne med torrfoder. Heather nallade åt sig maten så försiktigt försiktigt från Jacobs små fingrar. Hon är verkligen full av kärlek och tacksamhet mot oss alla något som jag inte alls räknat med! Vi besökte henne fyra gånger innan vi adopterade henne så kanske hon kommer ihåg oss?

Det känns som om detta kommer att bli väldigt bra. Hon behöver träning att gå i koppel vilket inte är så konstigt med tanke på att hon hittades hemlös men i övrigt är hon inga problem. Jag övar när vi är ute och går och det går redan mycket lättare.

Hon har somnat här nu bredvid mig på sin filt. Det var en lång dag idag.

Kram från oss!

No comments:

Post a Comment