Tuesday 22 November 2011

Och idag kom solen

Nej, inte bokstavligt talat för det är en rå, kall och dimmig dag ute. Me efter regn kommer sol i den betydelsen att jag hade en hemsk dag igår.

Jag var trött efter att ha sovit dåligt med dum rethosta hela natten, men drog igång våra nya morgonrutiner i alla fall. När vi kom tillbaka efter morgonpromenaden släppte jag in Heather först för att komma in med vagnen som blockerade dörren. Men snabbt som attan hoppade hon över och kutade ner för gatan. Jag i panik sprang efter och ropade men förgäves. Hon tyckte detta var en jätterolig lek.

Heather sprang ut i vägen och blev påkörd av en bil. Inte överkörd men påkörd och hon fick en rejäl smäll. Trafiken stannade med ett tjut, hon sprang iväg och jag efter. Jag plockade upp henne och förutom att vara chockad och rädd verkade hon ok.

Själv försökte jag hålla mig lugn medans jag fick in alla i huset men gråtandes väckte jag Ed. Det var bara att ringa veterenären och registrera henne för att sen klämma ur mig att vi behöver en tid också för hon har blivit påkörd. Hemskt pinsamt. Vi hade bara haft henne i två dagar.

Världens sämsta hundägare gick till veterenären, lyckligtvis är Heather helt ok.

Så en bättre dag idag och alla mår bra.

No comments:

Post a Comment