Thursday 29 March 2012

Uppskjutet

Nej hörrni' ikväll blir det inga bilder jag är jättetrött. Igår var vi på grillfest hela dagen. Eds kompis fyllde år och ställde till med äkta brasiliansk grilling, bara mängder med kött. En halv ko, liten gris och ett par kycklingar minst. När festen kommit igång på riktigt och folk var varma av ölen och ännu en dag med strålande sol var det dags för mig och Jacob att åka hem.

Tidigt i morses kom så min kompis man med deras son som vi var barnvakter åt tills hon kom hem från en resa. Full rulle med andra ord när lille Damien och Jacob kom igång! Roligt var det ändå, speciellt att se hur de börjar leka med varandra nu istället för som tidigare med var sin leksak.

På eftermiddagen åkte vi till repitlaffären. Sen handlade vi lite. Åkte till en sådan där lågpriskedja, något tyskt tror jag och blev överraskad av hur lite det kostade! Sånt här tycker ni kanske är totalt ointressant men det är ju min blogg trots allt...

Jag köpte:
2 liter mjölk, 510g kyckling (lår och ben), 500g nötfärs, 1kg lök, 10 ägg, en ost, stor 800g mörk limpa, krossade tomater, 1kg ris, 1kg havregryn, ett brocollihuvud. Och en påse.
Det kostade mig £10.24, alltså 102 kr. Så det ni om ni kan!

No comments:

Post a Comment