Monday 12 March 2012

Plötsligt händer det

England är ju inte direkt känt för sitt vackra väder, men några gånger om året får man en dag som i går. Inte ett moln på himlen, över 15 grader varmt minst (uppskattning) och näst till vindstilla. Engelsmännen är experter på att ta vara på en bra dag, något stressade över att de nu måste lägga undan alla andra planer och kasta sig ut. På ett ögonblick har alla tonårstjejer mini kjolar i tunn bomull, alla män har flippflop och många vågade till och med skjorts, det luktar grill mot kvällen och som den oskrivna regeln säger, har man ledigt och det är över 15 grader så är det ok att dricka öl hela dagen...

Jag och Jacob var på stan en snabbis sen bjöd Ed oss till restaurangen på lunch. Hade verkligen inte lust att gå hem efteråt så jag lade Jacob att sova i vagnen och gick till parken. Vad folk det var där! Aldrig sett så många. Familjer med picknick, tonåringar med freesbeeis, barn som lärde sig cykla, och alla andra som hittat en anledning att gå dit. Som jag själv. Hittade en lugn plats och satte mig ner mot ett träd där jag laddade upp med D vitamin medans Jacob tog en tupplur. Helt underbart skönt!

Medans vi väntade på maten på restaurangen gick vi ut i hotellets trädgård (hotell, spa och restaurang i ett). En överbevuxen risig trädgård som ingen verkar bry sig om men man kan ändå skymta dess forna prakt. Vi hittade en buske full med nyckelpigor som intresserade Jacob:




Den kröp iväg!

Nyckelpigan skulle klappas och sen sättas tillbaks så försiktigt försiktigt...

Den här bilden tog jag i parken,
träden var så fina!
  

No comments:

Post a Comment