Monday 5 March 2012

Jobb

Nu har jag skaffat mig ett litet jobb. Kommer att jobba måndag till fredag, tre till fyra timmar per dag i en pizzeria/restaurang. Det är en enorm internationell kedja som heter Pizza Hut, finns den i Sverige? Vet ej men ni har kanske hört talas om den. I alla fall, jag ska servera och se över lunchbuffén, jag tror inte det kommer vara allt för svårt.

Hade en intervju nu i eftermiddags. Det är bara att se glad och självsäker ut. Jag har ju jobbat i så pass många restauranger att jag vet vad de letar efter så det gick jättebra och han var imponerad. Knäna skaka under bordet men det är vad som syns som räknas. Chefen var trevlig och de som jobbade där verkade supertrevliga också så det ska bli kul. Till Jacob har jag kontaktat en lokal dagmamma, inte vart där och hälsat på än men jag har tid att fixa det för jag börjar inte för än i slutet av månaden.

Slut på kafferep och häng i parken! En epok är över. En underbar, givande och mest lärorika tiden i mitt liv. Jag kommer alltid se tillbaka på den här tiden med värme och tacksamhet.

Pizza Hut centrala York.

1 comment:

  1. Kul med nytt jobb! Pizza Hut finns i Sverige! Svårt för dig att provsmaka...
    Välkommen till Sverige 14 mars!

    Pappa

    ReplyDelete