Friday 9 March 2012

En uppskattad broccoli

Skulle jag göra en graf över mitt mammasamvete skulle den ha typ tio axlar, många decimaler och en olöslig ekvation. Med andra ord man har alltid dåligt samvete över något, som för lite stimulans, för lite lek med andra barn, för mycket tv och så vidare. På senaste tiden är det Jacobs matvanor som gett mig dåligt samvete, det har blivit väldigt mycket samma mat känner jag. Väldigt säker mat som jag vet att han tycker om. Just sådana dåliga vanor som uppfostrar petiga ungar så jag gör en storsatsning att vända denna dåliga cirkel! Jacob älskar frukt till exempel och äter mycket av det, men den enda grönsak har tycker om är majs.

I kväll var det bara jag och Jacob som skulle äta så jag lagade broccoligratäng med bacon i. Helt inställd på att jag skulle få äta hela själv tog Ed en snabb smakbit innan han åkte till jobbet och förvånat utbrast hur god den var. Gav Jacob en skål och han högg in utan att tveka. Success! Han har aldrig ätit broccoli förut.

Så mammasamvets grafen säckar på andra områden men ikväll känns det bra. Min ettåring åt broccoli till kvällsmat! Det finns dock inga garantier, ger jag honom resterna till lunch i morgon kan det mycket väl hamna på golvet...

No comments:

Post a Comment