Tuesday 3 January 2012

Tv eller inte tv

Vi har suttit inne tillräckligt länge och varit förkylda så i morses bredde jag ett par ostsmörgåsar, tog med några bananer, packade väskan och åkte till badhuset. Det blev en riktigt rolig lite utflykt. Fast vi var nära på att inte komma dit för jag körde runt i ciklar länge och höll på att köra vilse. Badhuset ligger i andra änden av stan där jag inte hittar alls.

Vet ni vår tv har gått sönder och jag tycker det är jätteskönt (en gammal tjocktv som vi fick av Eds kompis så det gör inget). Ett stillsamt avbrott. Ed som alltid jobbat på så stökiga och högljudda ställen tycker däremot inte alls om när det är tyst så vanligtvis står den på jämnt. Även när han inte är hemma för jag glömmer helt enkelt av att den är på. Jag förutsatte att Jacob kommer bli uttråkad och klänging på två minuter om han inte får se sina program på morgonen eller kvällen, men nej, han verkar inte bry sig ett dugg.

Själv har jag svårt att vänja av mig. Jag tycker inte om när den står och maler och ofrivilligt lockar mig att titta en stund när jag borde göra annat, men jag tycker ännu mindre om när den står där tyst och svart. I vårt lilla lilla vardagsrum är den en så domiant möbel. I morgon byter vi nog ut den mot den mindre vi hade tidigare men jag tror inte att jag kommer sätta på den. De har så mycket mer vettigt att säga på radion.

Jacob verkar inte alls sakna sitt favoritprogram "I drömmarnas trädgård" (In the Night Garden)

No comments:

Post a Comment