Wednesday 31 August 2011

En orm i trubbel

Vi åkte till reptilaffären i eftermiddags. Ägaren och Ed har blivit bästa vänner. I affären bygger de om och gör ett tropiskt rum, Ed skulle hjälpa till men allt var upp och ner när vi kom dit. De hade tagit hand om en orm åt en kund som varit på semester, nu kom hon tillbaka och ormen var försvunnen! Ops... Tillslut var kunden tvungen att gå hem och jag tänkte hjälpa till att leta men jösses, rummen bakom kassan var en enda röra. Jag vände på lådor och soppåsar men det enda jag hittade var en enorm död skalbagge. Lite tafatt och mest bara ivägen åkte vi hem.

Det är inte lätt att ta bild på Jaocb längre!
Kameran är världens roligaste leksak. 
Jag tänkte smygfota lite men spottades direkt.

På tal om försvunna djur, jag berättade aldrig om när vår iguana försvann i sommras! Hon var borta ett bra tag, vi hann till och med att köpa nya ödlor. Men den historien sparar vi till i morgon.

No comments:

Post a Comment